Julmarknadskaplöpning, ohederlig mörkersyssla

image106

Dagen startades med att frysa tårna som bara den på Norra Berget på Julmarknad, hell va kallt de va om dom så efter en runda i de gammeldagsa stånden i magen med hamburgare å varm choklad hade vi en kapplöpning ner till bilen som Peter som starx efter starten skrek STOPPA TJUVEN haha försöker sigpå att vinna över mig å Martin HA vilken skämt Peter, du får öva lite mer på löpsteget ;-)
 Så med våra frusna kroppar tog vi upptiningen på vårt dagliga irsta besök som startades med att lappa Farbror jannes bil. Ikea för matning av Olivia å lite granpynt. Självklart besökte vi stället vi snart kan utan å innan Birsta City, där för att stoppa i barna äcklig mat för att sedan köra dom till tåget. Efter avinkning hem med ett stopp på Maxi för de nödvändigaste inhandlingen. Väl hemma börjar förberedelserna till min ohederliga kvällsyssla, nu ska skogen in å pryda varddagsrummet, ja man tr ju seden dit man kommer (var fan e vagnen) så med skumma smygande steg beger jag mig bakom kåken med en kniv, japp ska tälja av den. I mörkret med hjärtklappning å ögon i nacken täljer jag i mitt anletes svett, fan trisst, trodde de skulle vara mera spännande, fuck heller haha ;-)
Nä kånkar denna nybaxade lilla gran hem till lilla familjen för dekoration, så med julmusik å tatueringstv skapar vi en trevlig julstämning i samma takt som alla andra som klär granen inser att den kanske inte är så vacker som man först tycker där ute i skogen (i vårt fall på sidan av hyreshuset)
Bildbevis finns för min kriminella verksamhet så den där lunchen jag å Petronella va på i fredags kanske skulle passa sig igen, Förlåt mig mina synder, dom va ju inte ens roliga där ensam i mörkret.

Men hur som helst nu stå den där, vår gran inte vacker men de e fan en riktig gran som ska få lysa barra å sakta dö i vårt julhem.


HA de gott folk nu ska jag kramas
POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0