någon som vill byta? men bara för 5 minuter...

ja man kan ju inte direkt påstå att livet som små barnsförälder är direkt glamoröst, städa tvätta spya blöjor välling å allt vad de innebär, att få känna friheten den känslan är dock inte med oss längre, men vad gör de när man har en underbar knatta, fast många ggr känner jag att de vore skönt att kunna sätta på sig kläder utan att vara rädd att behöva byta dessa efter en spya som kommer efter 5 minuter, kunna dra på sig skorna utan å kånka med barnvagn ytterkläder å bara kunna rå sig själv. Men skulle detta inträffa skulle man med någon sorts oro känna tomhet å stress hem till lilla hjärtat. Inte för att andra inte skulle klara av barnvaktning utan för att man vill ju ha henne nära.

Idag skall vi iväg å surra med Anders å Kerstin för att direkt efterde lägga mig i en stol å pinas, jag hoppas verkligen dom drar bort denna eländes tand som har gått åt fanders ett antal ggr, så sent som i våras faktiskt.

Nu vill jag bara att stumpan ska vakna så jag kan kila ner till tvättstugan å dra på en maskin, överkast å filtar ska få sig en duvning idag. å Tvätten som inte fick plats å hänga sa få åka in i torkrummet å, men vill inte lämna grynet själv heller. 

Jag har fortfarande inte köpt något åt lillebror än mindre komme på vad som ska inhandlas heller. kille 15år å hockeytokigt märkes galning, jo lätt när man går på föräldra penning. 
Får ta de imorgon, vilket jag sagt i en vecka nu men då måste jag för ev på fredag ska viåka upp så de e bara å få fingrarna ur.
 
Jag kom å tänka på en sak som Anders sa om man bråkar med någon, vad är de som är viktigt med bråket? Finns de något viktigt i något sådant? Nä är väl det spontana svaret för ingen normal person vill väl vara i luven med någon annan men vid närmare eftertanke är de dock något som e viktigt med de, först är de en sorts ventilation men de viktigaste är ju att man kan lösa konflikten å har man haft en sådan har man dels fått ur sig de man är ledsen, besviken arg eller vad de nu är samt den andre har fått notis om vad som den gör tokigt enligt person 1 å sen har man tillsammans (förhoppningvis) löst ett problem ilag, vilket kan medföra att dessa blir starkare. Å sen är de inte skönt att kunna vara sams, slippa osämja å bråk. Även om bråk kommer att existera forever någonstanns i världen. Men ett löst bråk/konflikt = ett irritationsmoment mindre å ett steg närmare ett trevligare välmående. Så nu vet jag vad jag ska göra idag. Jag ska bli sams. Frågan e om jag hinner bli osams å innan dagen är över med..... tandläkaren...............gillar inte dom jag :-S

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0