kommer alltid vara tvåa när det gäller magutfyllnads fixning

ja precis igår kväll efter allt vi vare på var det dags att glufsa i oss det GOOOOOOODASTE av GOTT kyckling pasta badad i både tomatpuré å bläckfiskbläck  (tyvärr blev den brun inte svart som var tanken men va fan gör det) å chilisås igen, de var så gott så jag kunde nog ha ätit ihjäl mig. Jag kommer alltid vara nr 2 i vårt kök, han kan den lille mannen. Tänk att någon skulle få mig att äta annan mat än fiskbullar eller mackaroner. Ja som sagt kommer vårat hushåll vara lite av de omvända rollerna å de forever, jag kan inte de här med den "typiska kvinnosysslan" eller traditionella ska jag kalla det, matlagning, jag förlorar där med hästlängder, men får gotta mig åt att jag än så länge vinner i den manliga aktiviteten som sysslas med på isen med skridskor på. HOCKEY. Hur som så igår morse bar det av till Borgen, vid halv 8 for vi å ja jag vet inte vilken tid vi var framme men vi tog vägen förbi Linda å hälsade på, Olivia fick träffa vanessa som blivit en riktig storkusin å faster linda å faster sussen. Där blev vi sittandes ett tag med en kopp kaffe planerade utland å gruvade oss för att stuva bilen full med grejjer från Borgen, istället ordnade L så vi fick en kartong med kläder till O, jättefina sådana å tusen, tack Linda! Så visst var väl skuffen full nu så vi slipper borgenpacka :-D Nä lite till kunde vi klämma in. Sagt å gjort visade vårt hus för en kvinna som e intresserad av att hyra stället å in med pryttlarna för att fara mot medelpads isiga värld. Ja vi stannade på lillänge, en pava rött å nå pilsner.
Hemma påbörjades middagsbestyret där flarran öppnades å för säkerhets skull åkte inte vinkorken ner bland de andra på samlande ditos utan lades framme i tryggt förvar ifall inte flaskan orkas drickas upp, HAHA P den har jag hört förut, vet ni såhär ser flarran ut

image151

å här ligger korken.............
image152

Alltså inte bland samlingen å vinet är i tryggt förvar tills det hamnar i avloppet.
En flaska vin blir sällan öppnad lämnad å stående vid matlagning i detta hem. jaja nog om det. 

Petter, jag e så stolt över dig, glad att du ringde igår, hoppas de går bra idag, håller tummarna.
Johanna visa dina medresenärer hur det går till med en norrlandshelg med heimkoke.
Sussen å Linda känner ni er laddad, sa vi .... girls to Ibiza?
Å Linda hoppas Luxemburg blir toppen.

Nu ska jag se om jag kan mala mig en kopp java

seeeeee U POK Hanna Panna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0